فوریت 90 بجنورد

به وبلاگ دانشجویان ترم خاطره ها خوش آمدید...

فوریت 90 بجنورد

به وبلاگ دانشجویان ترم خاطره ها خوش آمدید...

غیرت

 

یک روز در یک برهه ای از تاریخ توسط شخصی خاص حجاب از سر زنانمان برداشتند. 

اما کی؟    در چه زمانی؟   توسط چه کسی؟ 

غیرت را از مردانمان گرفتند را نمی دانم؟ 

نمی دانم؟

نظرات 13 + ارسال نظر
mersad دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ب.ظ http://ems90

واقعا چرا بعضی ها بی غیرت هستند.
من متاسفم برای اونایی که نسبت به خواهر و مادرای ایرانی مون فرقی نمیکنه ناموس خودمون باشن یا ناموس دیگران بی تفاوت هستن و غیرت خودشون رو زیر پا له کردن

morteza سلام
به به داش مرصاد عزیز ،اینطرفا ....
آره منم کاملا باهات موافقم
واقعا ،واقعا چرا...اینطوریه؟؟؟؟؟؟؟؟

moslem دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام مرتضی جان.ولی خداییش اونایی که میذارن ناموسشون اونطوری بدحجاب بره بیرون خییییییییییییلی بی غیرتن نمیدونم چطور اینطوری شدن خیلی سخته بی غیرت شدن.خدا هممنو عاقبت به خیر کنه انشالله.

mortezaسلام
انشاالله ...خدا از زبونت بشنوه...داش مسلم

بازم منم پسر بد سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

داداش محیط رو ادما تآثیر میزاره که اونم به فرهنگ ونوع تربیت خانوادگیش بستگی داره!!البته قبول دارم بعضیا مثل من بیجنبه هستن محیط روم تاثیرگذاشته ~ولی باور کن من پسرخوبی بودم>حالا شدم پسر بد!!!!!!!!

Morteza سلام
خوشحالم از اینکه بچه های خودمون طرفدار وبمون هستن...
مرسی که بازم سرزدی ولی بازم بیا اینورا داداش...

یه بی ترمزی سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://bitormoz90.blogfa.com

سلام.
وب خوبی دارید.
همیشه برام جای سوال بوده که غیرت تو مردا دقیقا چه تعریفی داره. دخالت در عقاید و کارهای خانوما یا تغییر در نگرش و ذهنیت خودشون؟ یعنی باید اسم مردان ممالک غرب رو بذاریم بی غیرت و کسی که دومتر سیبیل داره و حس قدرت طلبی داره با یه خورده هارت و پورت، میشه با غیرت؟ مگه مرد صاحب اختیار زنه ک بخواد بذاره یا نذاره ک خانوم چطوری بره بیرون؟ من طرفم نه خانومان نه آقایون. مشکلم با تفکر این جامعه اس، با تفکر این مردمه که تا حدودی پوسیده و کهنه شده... مردهای جامعمون باید یاد بگیرن به شخصیت خودشون و خانومها احترام بذارن و هر دو جنس پاشونو از حد خودشون فراتر نذارن.
من هنوز هم تو جامعه شاهد یه سری برخورد و رفتارهای ناشایست از سمت اقایون هستم ک واقعا برای فرهنگ غنی و اصیل ایرونی که یک زمانی زبان زد دنیا بود واقعا باعث کسر شان و تاسفه.گاها جوری برخورد میشه ک انگار تا بحال هیچ خانمی رو به عمرشون ندیدن.البته نمیگم که تمام خانها عاری از عیب ان.ولی مخاطبم بیشتر اقایون هستن.
درضمن: اینکه بخوایم پوشش هر فرد رو معیار قضاوت در مورد شخصیت یک نفر قرار بدیم یک نوع بی انصافی و کوته نگری تلقی میشه. اینکه اگه یه نفر ذاتا انسان خوبی نیس و بر حسب اتفاق پوشش خوبی(البته از نظر دیگران!) نداره رو بخوایم تعمیم بدیم ب همه و بگیم همه همینطورن اصلا خوب نیس. بهتره یکمی طرز فکرامونو عوض کنیم و شخصیت و فکرمونو با دنیای امروز تطبیق بدیم.
خیلی پر حرفی کردم.پوزش...
موفق باشید

morteza سلام
شما واقعا بی ترمز اومدینو نظر گذاشتین و بی ترمز حرفتونو گفتین
اولا ممنون که به ما سرزدید
من خیلی دنبال یه عکس گشتم تا منظورمو برسونم ولی متاسفانه عکس دلخواهمو پیدا نکردم.منم بیشتر منظورم از این اپ غیرت مردا بود تاحجاب خانمها ...ولی من با حرفای شما کمی تا قسمتی مخالفم به نظر من زن باید تابع مردش باشه و باید در همه تصمیمات و کاراش موافقت واجازه شوهرش رو داشته باشه و این نظر منه شاید سنتی باشه ولی خیلی طرفدار داره...اینم درست نیست که بگیم مرد صاحب اختیار باشه پس تفاهم واسه چیه؟ احترام متقابل ،هر کسی عقاید و اصول خودشو داره و از اون پیروی میکنه .بهتره کسی که واسه ازدواج انتخاب میشه عقایدشون به هم نزدیکتر باشه فقط اینطوری مشکلی براشون پیش نمیاد.
منظورمن از غیرت مردا این بود که یک مرد ایرانی نباید وقار و ابهت خودشو زیر سوال ببره و آبروی خودشو خانوادشو زیر سوال ببره
و نسبت به ناموس دیگران هیچ غیرتی نداشته باشه و براحتی در کوچه بازارو ....دنبال یه دختر بیفته و خودشو خوارو ذلیل کنه.
نمیدونم منکه این طور نیستم از روی ظاهر قضاوت کنم یا بگم همشون مثل همند ....نه!!!!!!
شما گفتین طرز فکرمونو عوض کنیم .طرز فکرمونو راجب چی عوض کنیم ؟راجب نوع پوشش شما؟اینکه به شماها اجازه بدیم هر جور که دلتون میخواد برین بیرون ؟
شاید دنیای امروز ما عوض شده باشه ولی اسلام و عرف و حجاب اسلامی و غیرت ایرانی همونه و عوض نمیشه.
همونطور که با حجاب داریم بی حجابم داریم و همونقدر که غیرت داریم آدمای بی غیرت هم زیاد داریم.
شهیدان ما خونشونو دادن تا این ارزش ها حفظش بشه ولی افسوس که عکس شهیدان را میبینیم ولی عکس شهیدان عمل میکنیم
با اینکه حدود سی سال از اینکه خرمشهر دست عراقیا افتاد و من هنوز اون موقع به دنیا نیومده بودم ولی هر بار که قضیه تجاوز به دبیرستان دخترانه خرمشهر رو میشنوم میسوزم به خودم میگم اگه منم اون موقع بودم ساکت نمینشستم و این تنها یکی از جنایتاشون بوده امثال منم خیلی زیادن خیلی زیاد....من بیشتر پر حرفی کردم. معذرت .
...وسلام

سعید خا سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ http://saeed0551.blogfa.com

یاد یک جمله افتادم که میگه:
ما به دنیا امده ایم که با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم به دنیا نیامده ایم که به هر قیمتی زندگی کنیم...

Morteza سلام
مرسی سعید جان♥

یه بی ترمزی چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ق.ظ

بی ترمز نظر گذاشتم؟ ب نظر توپ شما پرتره! البته منظورم از این جمله ک طرز فکرامونو عوض کنیم شخص شما نبودی منظورم روی عامه مردمه.
من با این حرف شما "کاملا" مخالفم! : زن باید تابع مردش باشه؟! فک نمیکنید این حرفا یه جورایی خیلی کهنه شده؟ البته ک طرفدار داره! اونم بین اقایون! کی از رئیس بودن بدش میاد؟ مگه خانم بچه شوهرشه ک تعیین تکلیفش هم با مرد باشه؟
بله.کاملا مشخصه ک طرفین در ازدواج باید هم کفو هم باشن. افراد با دیدگاه سنتی و غیر سنتی هرکدوم با قشر خودشون سازگارترن.
معلومه خیلی داغ کردید!!! بهتره طرز حرف زدن و گویشتونو با فردی ک صرفا یه مخاطب تلقی میشه عوض کنید!!!! یعنی چی که به شماها اجازه بدیم هر جور که دلتون میخواد برین بیرون ؟ من یا هر مخاطب دیگه ای خواهر یا مادر شما نیستیم ک شما از جانب آقایون اجازه هم واسمون تعیین می کنید! واقعا خنده داره!...شما هر عقیده ای دارید و هرجور ک زندگی میکنید به خودتون مربوطه!
در هر صورت اسلام و حجاب اسلامی یه مسئله شخصیه نه عمومی که عموم هم بخوان حق اظهار نظر واس هرکسی داشته باشن! اگه اقایون و خانما سرشون تو لاک خودشون باشه مشکلی واس کسی پیش نمیاد و هیچ ربطی هم ب پوشش نداره. ب عقیده من هم برخی ارایش و پوشش ها زننده اس ولی باز هم میگم این به خود شخص مربوطه نه من و شما. یعنی منطق اینو میگه. البته من قصد کل کل و بحث و سفسطه بافی ندارم. ادما فکراشون با هم متفاوته. اینکه هرکسی بخواد نگرششو ب دیگری هم القا کنه هم کار بیخودیه.
حرفاتون یه جورایی فاشیستی بود مجبور شدم در حمایت از عقیدم واکنش نشون بدم، گرچه بی اهمیته. البته بگم ک من هم کاملا فمنیست نیستم.
خوبه ک اینطوری واس کامنتا وقت میذارید!
موفق باشید

morteza
به من که برنخورده بود من فقط نظر خودمو گفتم ولی مثل اینکه به شما بر خورده با اینکه من بی احترامی به شما نکردم.
باز شما حرف خودتونو میزنید خب مگه میشه زن اینقد خودسر باشه که هر موقع که دلش میخواد بره و هر موقع که دلش بخواد نیاد شوهر هم اونجا برگ چغندر...چه حرف خنده داری خب شوهر نکنه شاید بهتر باشه براش، ازدواج که اجباری نیست بجز توی بعضی از خانواده های سطح پایین یا خیلی بالا...یعنی چه زن بچه شوهر؟؟؟؟!!!!من به هیچ وجه منظورم این نبود .شما که امروزی فک میکنی ...کجا ؟؟؟حتی توی کشور های پیشرفته غربی و شرقی هم همچین چیزی که شما میگید نیست .بخدا نیست...
شاید سوءتفاهم شده من به هیچوجه قصد جسارت به شماهارو نداشتم منظور من این بود که این طرز فکر من و اینکه این طرز فکر من خیلی طرفدار داره اینو میگه ...
وکاملا مشخصه که به مزاج شما اصلا سازگار نیست.راستی منظورتون از سفسطه... مغلطه ست دیگه نه!!!!!ولی حرفاتون خیلی به مغلطه گویی شبیه....
من از احترام متقابل حرف زدم و شما منو فاشیست خطاب کردید.
خوبه که اومدین و از خودتون دفاع کردین .شما هم موفق باشین

بهتره نگم... شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 ب.ظ

کاملا با فرمایشات آقا مرتضی موافقم. بهتره با حقایق محض کنار بیایم و الکی واسه هم افاده روشن فکری نیایم.
جامعه ما همینه. هرکی میخاد هرجور باشه، با هر پوششی با خودشه. نظر اون خانوم محترم هم ؛ محترم. لذا در این پست هم در مورد بی ارزش بودن بدحجابی صحبت شده چون یه حقیقت محضه.

خودگول زنی و با کلمات بازی کردن و دادخواهی های بی مورد هم بنظرم فقط وجهه یه خانم رو خراب میکنه.

morteza سلام
منم با شما موافقم
ممنون که سر میزنید و نظرتونو میگید

صحبا شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ب.ظ http://www.sahba71.blogfa.com

سلام-منم با نظر شما اقا مرتضی موافقم--به نظر من زن باید یه خرده از شوهرش حساب ببره-ووقتی ک ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم باید مطابق قوانین همان جامعه رفتار کنیم--چه اون قانونو دوست داشته باشیم وچه دوست نداشته باشیم--

morteza سلام
مرسی شما لطف دارید.
امیدوارم منظورمو واضح رسونده باشم
باهاتون موافقم مرسی از اینکه سر میزنید

داود یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:42 ب.ظ

من میدونم همون موقع که نگاه کردن به زن های بقیه افراد رو به خودمون حلال کردیم

mortezaسلام
هیچوقت نباید اینکارو به خودمون حلال کنیم

داود یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام حالا که شده!
یه نگاه به جامعه بنداز!!!!!!!!!!!

morteza سلام

خودت گفتی فقط یه نگاه!!!!
داش اگه دقت کرده باشی مطلبم بخاطر همین موضوع بود
میسی

یه بنده خدا دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ

اینقد بدم میکنه ا این مردای.....خوشم اومد خوش غیرت البته اگه...

mortezaسلام
این مردای چی؟؟؟؟؟
البته اگه چی؟؟؟؟؟؟
آها فهمیدم
فقط بنده خدا باش و بنده هیچ کس نباش
مرسی از شما...

یه بنده خدا دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ

مرتضی دیگه کیه داش من دخترم .خدا کنه تو و مرتضی مث این مردای بی همه چیز نباشین بای داش

Morteza سلام
من!
منکه خودمم!! منو کی مثل این مردای بی همه چیز نباشیم؟
ان شاالله...منکه نیستم
مرسی که سر میزنید

یه بنده خدا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:00 ب.ظ

ببخشید داش یه لحظه هنگیدم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد