مهندسی بهداشت حرفه ای بجنورد 91
مهندسی بهداشت حرفه ای بجنورد 91

مهندسی بهداشت حرفه ای بجنورد 91

OHE 91

لوگوی مهندسی بهداشت حرفه ای 91


همینطور که می بینید این لوگو از سه حرف O,H,E تشکیل شده که حروف H,E داخل حرف O قرار گرفتن.
درضمن باید تشکرکنم از آقای عطاملکی ک تقریبا بیشترین نقش تو طراحی این لوگو داشتن.
1. O: Occupational: حرفه ای
2. H:Health: بهداشت
3. E:Engineering: مهندسی
4. 91 سال ورود به دانشگاه

نظر خودتونو درباره این لوگو ارسال کنید.

ارگونومی در سفر

ارگونومی در سفر
مشکلات عضلانی اسکلتی از بیماری های است که امروز ره‌آورد و ارمغان زندگی ماشینی بوده و با مخارج کمرشکن، دردهای طولانی و مقاوم به درمان، از کارافتادگی و حتی معلولیت جایگاه ویژه‌ای در بین بیماری های غیرواگیر یافته است.
آنچه مهم است این است که بدانیم چه عواملی باعث بروز مشکلات اسکلتی عضلانی به ویژه در سفر می‌شود و برای پیشگیری از ابتلاء به آن چه باید کرد؟

مسافرت همیشه همراه با خطراتی در زمینه بروز مشکلات عضلانی اسکلتی نظیر کمردرد،گردن درد، درد زانو و سایر دردهای اندام‌ها با علل متفاوت است که با توجه به تنوع وسایل و امکانات مسافرتی، تفاوت هایی در زمینه نوع دردهای عضلانی، اسکلتی وجود دارد. اما آنچه اهمیت دارد این است که با رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی لازم از بروز اینگونه مشکلات پیشگیری نموده و یا بروز آنها را به حداقل برسانیم و مهمتر اینکه این نکات را باید در کلیه اعمال روزمره زندگی و در ضمن مسافرت رعایت نماییم.

کفش مناسب

به طور کلی در طول سفر باید از کفش راحت استفاده کرد به طوری که به پاها فشار نیاورد، پاشنه بلند نداشته باشد و پا را کاملا بپوشاند تا از خطرات احتمالی در امان باشد. اما آنچه لازم است تاکید شود در خصوص انتخاب نوع کفش است که در تمام ایام زندگی باید مورد نظر قرار گیرد تا آسیبی به مفاصل، تاندون‌ها و عضلات وارد نشود. بنابراین توصیه می‌شود کفش‌ها بدون پاشنه، پنجه پهن، بنددار و با کف مناسب که مانع سرخوردن گردد.


لباس (تن پوش)

لباس‌ها همیشه باید راحت و مناسب فصل و فعالیت فرد باشد و از پوشیدن لباس های تنگ پرهیز شود.


نحوه صحیح نشستن

هنگام نشستن روی صندلی، فرد تقریبا زانوهایش را روی شکم خم می کند و در نتیجه ستون فقرات به سمت جلو خم می شود که در چنین شرایطی، فشاری که به روی دیسک های ناحیه کمری وارد می شود، افزایش پیدا می کند که این فشار می تواند از 3 برابر وزن بدن نیز بیشتر باشد که به مرور زمان این دیسک ها دچار تخریب شده و آب خود را از دست می دهند و در برابر فشارها و نیروهای وارده تحمل خود را از دست می دهد به حدی که دیسک دیگر توان تحمل نیرویی را که به صورت طبیعی بر او وارد می شود، ندارد بنابراین، باعث بروز کمردرد می شود.
در وضعیت نشسته، عضلات کمر از فعالیت طبیعی خود باز می مانند و در نتیجه باعث ضعف و تشدید کمردرد می شوند.
- صاف و راست بنشینید. کمر راست و شانه ها به عقب باشد. پایین تنه باید با پشتی صندلی در تماس باشد. سه قوس طبیعی بدن باید حین نشستن حفظ شوند.

- استفاده از یک تکیه گاه مانند بالشتک کوچک در ناحیه کمر سودمند است. در صورت نبود بالشتک، با قرار دادن دو دست خود روی هم در پشت کمر به رفع خستگی آن کمک کنید.


- ساخت بالش ارگونومیک قبل از سفر

می‌توانید قبل از سفر به تهیه بالش ارگونومیک مبادرت ورزید. بدین صورت که بالش قابل انعطافی را به شکل پروانه در آورید بطوریکه مرکز این پروانه (محل تقارن بال ‌ها) گودتر از قسمت های دیگر باشد و سر در وسط دو بال پروانه قرار گیرد.
- وزن بدن را به طور مساوی روی دو سمت نشیمنگاه خود توزیع کنید. زانوها باید هم سطح نشیمنگاه و یا کمی بالاتر از آن قرار گیرند. برای این کار می توانید از یک زیر پایی یا چهارپایه کوتاه استفاده کنید. هرگز پاها را روی هم نیندازید، زیرا برای زانوها مضر است.

- سعی نکنید بیش از نیم ساعت به یک حالت بنشینید. هر از چند گاهی برخاسته، راه بروید و یا چند حرکت کششی در حالی که نشسته‎اید انجام بدهید.- هنگام برخاستن از روی صندلی، به سمت جلو صندلی حرکت کرده و با صاف کردن پاها برخیزید.- از خم شدن به جلو از ناحیه کمر بپرهیزید.- از خم کردن گردن به طرفین تا حد امکان خودداری کنید و به جای این کار، تمام بدن خود را به سمت دلخواه بچرخانید.- طی سفر، هر چند وقت یک بار به منظور جلوگیری از لخته شدن خون داخل رگ ها، کف پاها را به کف اتومبیل فشار داده سپس شل نمایید و این عمل را چند بار تکرار نمایید؛ گهگاه عضلات پشت ساق را منقبض کنید و با شل کردن و تکرار این عمل ، به انجام نوعی پمپاژ خونی مبادرت ورزید تا خون به صورت راکد در سیاهرگ‌های پا باقی نماند.

به منظور انجام ورزش، مدتی زانوی خود را صاف کنید و با پاهای کشیده، مچ پاهای خود را خم و راست نمایید.

- بدانید که حالت نشستن ۱۳۵ درجه ای بهترین وضعیت برای کمر است.(تحقیقات جدید انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی)

این وضعیت( نشستن به سمت عقب) فشار کمتری بر دیسک های ستون مهره ها و ماهیچه ها و تاندون های مربوطه وارد می کند.
و این در حالتی است که کف پاها را روی زیر پایی یا کف اتوبوس قرار داده و از خم کردن ستون فقرات با تکیه زانوها به پشتی صندلی جلویی پرهیز کنیم.

چند توصیه:  
ادامه مطلب ...

شغل شما چقدر استرس زا است؟

شغل شما چقدر استرس زا است؟
سایت CareerCast لیستی از مشاغل پراسترس و کم استرس را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده که آشنایی با آنها جالب است. رده بندی این مشاغل براساس ۱۱ فاکتور مثل محیط کار، رقابت در کار، سفرهای کاری، امکان رشد و ریسک فیزیکی و ... رده بندی شده اند. ترتیب از قرار زیر است:

۱- خلبان خطوط تجاری

۲- مدیر روابط عمومی

۳- مدیر ارشد سازمان

۴- عکاس خبری

۵- خبرنویس (شخصی که سناریوی اخبار را برای پخش در تلویزیون یا رادیو آماده می‌کند. نمی‌دونم عنوان این نقش در رادیو و تلویزیون خودمان چیست!)

۶- مدیر تبلیغات

۷- معمار

۸- معامله‌کنندگان سهام

۹- تکنیسین اورژانس

۱۰- کارشناس معاملات ملکی

برآیند این گزارش نشان می‌دهد که بیشترین میزان استرس در شغل‌های ارتباطی است به این دلیل که اصولا تصمیم‌ها باید در زمان کم اتخاذ شود و همیشه یک بازخورد عمومی نسبت به نتیجه تصمیم‌ها وجود دارد.

اما کم استرس‌ترین مشاغل معرفی شده:

۱- متخصص شنوایی سنجی

۲- متخصص رژیم غذایی

۳- مهندس نرم‌افزار (احتمالا تعداد زیادی به این موضوع اعتراض کنند)

۴- برنامه نویس (مثل مورد بالایی)

۵- متخصص پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان

۶- گفتار درمان

۷- فیلسوف

۸- ریاضی‌دان

۹- شغل درمان

۱۰- ماساژ درمان

نکته جالب توجه این‌که کم استرس‌ترین مشاغل در حوزه درمان است.

آکریلامید ( ماده اسیدی سرطان‌زا )


یکی از موضوعاتی که این روزها بحث داغ اکثر رسانه‌های روز کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است «ترس از آکریلامید» است.
آکریلامید یک ماده اسیدی سرطان‌زاست که هنگام سوختن، برشته شدن یا پختن مواد کربوهیدراتی غلات در درجه حرارت بالا در محصولاتی چون نان، بیسکویت، کلوچه، برنج و سیب‌زمینی ایجاد می‌شود. طبق پژوهش دانشمندان، آکریلامید در مقایسه با دیگر مواد سمی شناخته شده در غذاهای مختلف می‌تواند برای انسان‌ها تا 100 برابر خطرناک‌تر باشد.
مقدار این ماده در سیب‌زمینی سرخ شده و چیپس بیشتر است، اما در کشور ما بیشترین نگرانی از حجم تولید و مصرف آکریلامید در نان است

آکریلامید در نان زمانی خود را نمایان می‌کند که نان بر اثر حرارت زیاد و مستقیم تغییر حالت داده و به رنگ قهوه‌ای یا سیاه درآید و این مشکل اصلی نان‌های مصرفی ماست که اغلب به صورت سنتی در تنور تهیه و در حرارت زیاد و مستقیم پخته می‌شوند.
آکریلامید در نان زمانی خود را نمایان می‌کند که نان بر اثر حرارت زیاد و مستقیم تغییر حالت داده و به رنگ قهوه‌ای یا سیاه درآید و این مشکل اصلی نان‌های مصرفی ماست که اغلب به صورت سنتی در تنور تهیه و در حرارت زیاد و مستقیم پخته می‌شوند.
این ماده سمی به محض ورود به بدن تجزیه شده و ماده‌ای تولید می‌کند که می‌تواند با اثر روی DNA و ایجاد جهش در ژن‌ها موجب بروز سرطان، انواع عفونت‌ها، آسیب به سیستم ایمنی و عصبی شود. عوارض عصبی این سم شامل اختلال در هوشیاری، ضعف، تحریک‌پذیری و تغییرات رفتاری است.
اختلالات باروری همچون تغییر در رفتارهای جنسی، ناباروری و سقط، تحریک و قرمزی پوست و چشم‌ها از دیگر عوارض آکریلامید است.
- سلامت خود را فدای طعم لذیذ نان‌های برشته نکنید و اگر قصد خرید نان‌های نازک برشته‌شده‌ای را دارید که حاوی زیره، کنجد، تخمه و ... هستند آنهایی را که رنگ روشن داشته و در اصطلاح برشته نشده هستند انتخاب کنید.
- از تُست کردن نان اجتناب کنید و در صورت ضرورت نان را در درجه حرارت کم و به مدت کوتاه تُست کنید.
- در ترکیب سوسیس جهت ایجاد بافت مطلوب از مواد پرکننده‌ای چون آرد و نشاسته استفاده می‌شود.
این مواد هنگام سرخ شدن سوسیس در روغن منجر به پف کردن و قهوه‌ای شدن آن می‌شوند که این ویژگی، محصول را بسیار خوش‌طعم و خوش‌ظاهر می‌کند.
اما باید بدانید قهوه‌ای شدن بیش از حد که در نتیجه سوختن ترکیبات کربوهیدراتی سوسیس است می‌تواند منجر به افزایش میزان آکریلامید محصول شود.
- برای پختن کیک و پیتزا در سینی فر از کاغذ مخصوص استفاده کنید.
- از برشته شدن نان حاشیه پیتزا بشدت اجتناب ورزید و در صورت برشته شدن حاشیه آن را دور بیندازید.

- برای خرید نان سوخاری آنهایی را که رنگ روشن دارند انتخاب کنید و از مصرف بیسکویت و کلوچه‌هایی که سطح زیرین آنها سوخته است، بپرهیزید.

تبریک 1393


کارت پستال تبریک نوروز 93




دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا

آرزو مندم هر روزتان نوروز . . .



سال نو رو به همکلاسیهای عزیز تبریک میگم امیدوارم نوروز به همه خوش بگذره...

شهرشناسی

شهرستان بجنورد یکی از مهم ترین شهرستان های استان خراسان شمالی است که دارای مردمانی سخت کوش، پاک اندیش، مهمان نواز و از نژاد آریایی هستند. همه آن ها مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری واهل تسنن بوده و به‌فارسی،کردی و ترکی وترکمنی سخن می گویند.   

 

ادامه مطلب ...

چنگیزخان و شاهین پرنده

 

یک روز صبح، چنگیزخان مغول و درباریانش برای شکار بیرون رفتند. همراهانش تیرو کمانشان را برداشتند و چنگیزخان شاهین محبوبش را روی ساعدش نشاند. شاهین از هر پیکانی دقیق تر و بهتر بود، چرا که می توانست در آسمان بالا برود و آنچه را ببیند که انسان نمی دید.

آن روز با وجود تمام شور و هیجان گروه، شکاری نکردند. چنگیزخان مایوس به اردو برگشت، اما برای آنکه ناکامی اش باعث تضعیف روحیه ی همراهانش نشود، از گروه جدا شد و تصمیم گرفت تنها قدم بزند.



ادامه مطلب ...

خوش آمد گویی و ...

 

  


با  عرض سلام و تبریک ترم جدید خدمت همه همکلاسیای عزیز امیدوارم این ترمم مثل ترم پیش فعال باشین... 

 

ازاینا بگذریم نوبتیم که باشه نوبت صندلی داغمونه خوب میتونین فرد مورد نظرتونو بگید یا آمادگیتون رو اعلام کنین 

 

ضمنا تا ۱۰ روز هم وقت دارین...

ادامه مطلب ...

خجالت نکش ...


خجالت نکش..
اینجوری هم به من نگاه نکن…
تو در چشمان من از تمام فرشته های دنیا زیبا تری…
حتی با ..
این لباس کهنه …
با این دستهای چروک و سرما زده ..
لبخند بزن ...
سهم تو از دنیا لقمه ی کوچکی است که در دست داری...

شهر شناسی

با سلام خدمت دوستای وبلاگی:

در این مطلب در نظر داریم  که مطلبی تحت عنوان شهر شناسی با این شرح که جزئیاتی درمورد شهر های مختلف که دوستان خواستار آشنایی با اون شهرها را دارند بزاریم.جزئیاتی از قبیل موقعیت جغرافیایی،جاذبه های گردشگری،آداب و رسوم و فرهنگ های عامیانه ی مردم اون شهر و.....

دوستانی که خواستار آشنایی بیشتر در مورد شهر مورد علاقه ی خود میباشند با ارسال نظر خود این موضوع را اطلاع دهند.

لازم به ذکر است که اگر کسی حتی تقاضای آشنایی دوستان با شهر خود را دارد میتواند اگر مطلب خاصی در مورد شهرش دارد برامون به آدرس ایمیلی که در پایین گذاشتم بفرسته تا مطلبشون رو بزارم.در ضمن مطلب شهر شناسی با معرفی یک شهر در پایان هر ماه قراره بره رو وبلاگ.اینم اضافه کنم که شهری که بیشترین رای رو در نظرات داشته باشه بر پرده ی اجرا خواهد رفت. دوستانی که موافقن من با شهر خودم این مطلب شهر شناسی رو شروع کنم نظراتشونو بگن.

                                      
                  http://pic.photo-aks.com/photo/nature/waterfall-river/large/river-nature.jpg                                                                             




                                                                             (imanahmadi7394@yahoo.com)

میلاد

میلاد حضرت علی و روز پدر مبارک

صندلی داغ...

 

 

اینم از صندلی داغ بچه ها... 

 

برو ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

وسایل حفاظت فردی

  

                                

                                     فصل‌ دوم‌ - پیش‌ بند

                                              و

                                            فصل‌ سوم‌ - کاسک‌ (کلاه‌ خود)

ادامه مطلب ...

وسایل حفاظت فردی

آیین‌نامه‌ وسایل‌ حفاظت‌ انفرادی

                                    وسایل‌ حفاظت‌ انفرادی‌ عبارتند از:

 لباس‌ کار - پیش‌ بند - کلاه‌ فلزی‌ (کاسک‌) - کلاه‌ کار و سربند - ماسک‌ جوشکاری‌ و عینک‌ و سایر انواع‌ ماسک‌ها - حفاظ‌ گوش‌ - کمربند حفاظ‌ - انواع‌ دستکشها - کفش‌ و چکمه‌ و گتر.

 

 

ادامه مطلب ...

فرق پسرا و دخترا!!!

ه   

 

برو ادامه مطلب اگه باهاش حال کردی و نظر نذاشتی بهم مدیونی!!!!!!!!!!!!!!

ادامه مطلب ...

دلـت را بتـکان ...

دلـت را بتـکان ...


غصه هایت که ریخت، تو هم همه را فراموش کن

دلت را بتکان

اشتباهایت وقتی افتاد روی زمین

 

بگذار همانجا بماند

فقط از لا به لای اشتباه هایت، یک تجربه را بیرون بکش

قاب کن و بزن به دیوار دلت ...

 


 
ادامه مطلب ...

آسمان گفت که من آبی ام/ عشق می ورزم که استقلالی ام.

 

 

       تا دنیا دنیاست آبی مال ماست                                                   ما قهرمانیم جام تو دست ماست.
                                                                                  

اس ام اس استقلالی - www.RadsMs.com

ادامه مطلب ...

صندلی داغ...

  

سریع برو ادامه مطلب تا داغه...

 

ادامه مطلب ...

فقر

 

ما همیشه مناسفانه  خودمونو می بینیم و قدر چیزایی که داریمو نمیدونیم 

همش می گیم من بدبختم، من شانس ندارم و ... 

آخه نا کی ؟؟؟؟؟؟؟ 

جان من 

ییاین یکم... 

فقط یکم به بدتر از خودمون فک کنیم 

تا شاید بتونیم هم به اونا کمک کنیم و هم توان گفتن یه الحمدولله واقعی رو داشته باشیم

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

تبریک روز جهانی بهداشت حرفه ای

 روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای به کلیه 
 
 بچه های حرفه ای  تبریک میگم.


بر اساس اعلام سازمان بین المللی کار شعار روز جهانی ایمنی وبهداشت حرفه ای در سال 2013 میلادی مصادف با28 اوریل 2013( 8 اردیبهشت ماه سال 1392 ) پیشگیری از بیماریهای شغلی "

"The Prevention of Occupational Diseases" تعیین شده است .

ادامه مطلب ...