اقدام وزارت بهداشت برای تربیت تکنسین فوریت‌های پزشکی زن

اقدام وزارت بهداشت برای تربیت

 

تکنسین فوریت‌های پزشکی زن

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه عدم وجود تکنسین فوریت‌های پزشکی زن در خدمات اورژانس کشور کاملاً ملموس است و وزارت بهداشت باید برای تربیت تکنسین فوریت‌های پزشکی زن اقدام عاجلانه کند.
دکتر شهلا میرگلوی بیات، در پاسخ به این پرسش که چرا در کشور تکنسین فوریت‌‌های پزشکی زن وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه عدم وجود تکنسین فوریت‌های پزشکی زن برای ارائه خدمات اورژانسی در کشورمان کاملاً محسوس است و باید وزارت بهداشت در این مقوله حتماً برنامه و سیاست‌های لازم را به انجام بگذارد.

وزارت بهداشت در مقاطع کارشناسی، دانشجوی تکنسین فوریت‌های پزشکی زن جذب کند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت همان‌طور که در مقاطع لیسانس دانشجو می‌پذیرد باید در رشته فوریت‌های پزشکی برای پذیرش زنان جهت تربیت کارشناس فوریت‌های پزشکی زن اقدام کند.

دکتر بیات با بیان اینکه البته این مقوله را نیز نباید فراموش کنیم که برخی کارهای اورژانس پیش بیمارستانی کارهای سختی است که فقط از عهده مردان بر می‌آید، بیان کرد: ولی می‌توان همانطور که در بیمارستان‌ها از پزشک و پرستار زن استفاده می‌شود از تکنسین فوریت‌‌های پزشکی زن در اقدامات اورژانسی استفاده کرد.

تاثیر مثبت روحی تکنسین فوریت‌های پزشکی زن برای حادثه دیدگان و بیماران زن
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مسلماً حضور تکنسین فوریت‌‌های پزشکی زن در زمان ارائه خدمات به بیماران و حادثه دیدگان اورژانسی که زن هستند از نظر روحی می‌تواند برای آنان تاثیر روحی مضاعفی داشته باشد.
مطالب مرتبط

كارشناسي ارشد پرستاري ويژه اورژانس

راه‌اندازي دوره كارشناسي ارشد پرستاري ويژه اورژانس بيمارستاني و فوریت پزشکی

رييس انجمن پرستاري ايران خبر داد: راه‌اندازي دوره كارشناسي ارشد پرستاري ويژه اورژانس بيمارستاني رييس انجمن پرستاري ايران از تشكيل كار گروهي براي راه‌اندازي رشته كارشناسي ارشد پرستاري ويژه بخش اورژانس‌هاي بيمارستان� ...

مجتمع متخصصین ایران به نقل از ایسنا - رييس انجمن پرستاري ايران خبر داد:
راه‌اندازي دوره كارشناسي ارشد پرستاري ويژه اورژانس بيمارستاني

رييس انجمن پرستاري ايران از تشكيل كار گروهي براي راه‌اندازي رشته كارشناسي ارشد پرستاري ويژه بخش اورژانس‌هاي بيمارستاني خبر داد و گفت: اين امر در راستاي بهينه سازي بخش‌هاي اورژانس بيمارستاني اجرا مي‌شود.

دكتر ابوالفضل جارياني در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از موافقت معاونت آموزشي وزارت بهداشت براي راه‌اندازي رشته كارشناسي ارشد پرستاري در بخش اورژانس با دو گرايش ترياژ و پرستاري اورژانس خبر داد و گفت: انجمن پرستاري ايران هم براي استفاده نظرات جامعه پرستاري سراسر كشور به راه‌اندازي كانون پرستاران اورژانس اقدام كرده است.

وي با بيان اينكه انجمن پرستاري ايران از كليه اعضاي پرستاري و علاقمند به شركت و عضويت در كانون مي‌توانند با اين انجمن تماس بگيرند، گفت: پرستاران مي‌توانند به صورت رايگان عضو اين كانون شوند.

رييس انجمن پرستاري ايران در پايان يادآور شد: انجمن پرستاري ايران با همكاري مركز مديريت حوادث و فوريت پزشكي، معاونت آموزشي وزارت بهداشت، شوراي بورد پرستاري و مدير دفتر امور پرستاري وزارت بهداشت و انجمن علمي طب اورژانس، كار گروهي را براي راه اندازي رشته كارشناسي ارشد پرستاري ويژه بخش اورژانس‌هاي بيمارستاني تشكيل داد.

سوالات مرادخانی

dakheli_tanafos_-_karshenaci_foriatha._Document.docx">dakheli_tanafos_-_karshenaci_foriatha._Document.docx

دانلود احیای پیشرفته دکتر اباد

 

 دانلود احیای پیشرفته دکتر اباد

 

دانلود

ادامه نوشته

روز دانشجو مبارک

جلسه توجیهی  دانشجویان بمنظور  ارزشیابی اساتید ،توسط مرکز مطالعات و توسعه  آموزش پزشکی در محل دانشکده پرستاری مامایی برگزار شد .

این جلسه با حضور ریاست محترم دانشکده پرستاری مامایی ،سرکار خانم محبوبه طباطبایی چهر ،تعدادی از اساتید و دانشجویان به انجام رسید .در این جلسه جناب آقای دکتر حامد مرتضوی مسؤل محترم مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با بیان تآثیرات مثبت ارزشیابی اساتید دانشگاهها ،خواستار شرکت فراگیر دانشجویان در این امر مهم شدند . ایشان افزایش کارآمدی نظام آموزشی ،تلاش برای افزایش توان علمی از سوی اساتید و همچنین ارتقاء کیفیت وکمیت مطالب آموزشی در دانشگاهها را از نتایج مثبت این طرح عنوان و با بیان نکات مهم در خصوص چگونگی و نحوه ارزشبابی ،خواستار همکاری دانشجویان به منظور کمک به ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه شدند ، ایشان در ادامه از ارزشیابی حقیقت مدار ،منصف و عدالت محور ،به عنوان سکوی ارتقاءعلمی در حوزه آموزش یاد کردند

نرم افزار پزشک همراه

دانلود نرم افزار کاربردی پزشک همراه برای گوشی های آندروید

دانلود نرم افزار کاربردی پزشک همراه برای گوشی های آندروید

در این مطلب نرم افزار بسیار کاربردی پزشک همراه  به صورت کاملا فارسی در اختیار کاربران آندروید قرار داده شده و در آن شما می توانید انواع اطلاعات پزشکی مفید را در آن بیابید ، این نرم افزار دارای امکانات جالب و مفیدی نیز می باشد که در حین کار با آن آشنا خواهید شد


دانلود نرم افزار کاربردی پزشک همراه برای گوشی های آندروید دانلود فایل (با لینک مستقیم)

دانلود نرم افزار کاربردی پزشک همراه برای گوشی های آندروید ۱ MB

دانلود نرم افزار کاربردی پزشک همراه برای گوشی های آندروید رمز: www.p30day.com

دانلودPDFواکنش های حاد الرژیک واسیبهای الکتریکی

اورژانسهای محیطی

جهت دانلود فایل ها روی کلمه دانلود کلیک  کنید

 

 

واکنشهای حاد آلرژیک و آنافیلاکسی

حجم فایل 1.56 مگا بایت

دانلود

آسیب الکتریکی

حجم فایل 1.22 مگابایت

دانلود


علایم قطعی مرگ در صحنه

بسم الله الرحمن الرحیم

علایم قطعی مرگ در صحنه

علایم قطعی مرگ در صحنه 

  

دانلود


اهداف و ارائه کنندگان خدمات  EMS

اهداف و ارائه کنندگان خدمات  EMS 
 اهداف راه‌اندازی سيستم خدمات اورژانس پيش بيمارستانی
خدمات پيش بيمارستانی به‌منظور تأمين کمک‌های پايه اوليه و نيل به مقاصد زير طراحی شده است:
1- حفظ حيات بيماران 2- پيشگيری از آسيب‌ بيشتر به مصدومان 3- بهبود و تسريع در بازتوانی بيماران
به اين منظور 6 اقدام اصلی به عنوان اجزای اصلی EMS در نظر گرفته می شوند و به‌طور سمبوليک به‌صورت ستاره 6 پر حيات نمايش داده شده اند.

تصوير



1- تشخيص به موقع حادثه 2- گزارش به موقع آن 3- پاسخ سريع تيم EMS در واکنش به اين حادثه 4- ارائه خدمات درمانی مناسب در صحنه حادثه 5- ارائه مراقبت کافی و مناسب در حين انتقال بيمارستان 6- ارائه خدمات درمانی کامل با رساندن وی به مراکز درمانی متناسب با نوع آسيب بيماران

ارائه کنندگان خدمات EMS :
در نقاط مختلف جهان ارائه خدمات پيش بيمارستانی تحت پوشش دولت‌ها، مراکز خصوصی و.... و به روش‌های مختلف صورت می‌گيرد. انواع اين روش‌ها عبارتند از:
1- EMS دولتی:
در اين روش آمبولانس‌ها و پرسنل EMS به‌صورت مجزا يا در کنار پايگاه‌های پليس يا آتش‌نشانی به شکل منطقه‌ای يا محلی با حمايت مالی دولتی فعاليت می‌کنند. (مانند ايران و...) در انگلستان اين‌‌گونه خدمات فقط در شهرهای بزرگ ارائه می‌شوند.
2- خدمات EMS در کنار پليس يا آتش‌نشانی:

در بسياری از مناطق مانند امريکا، فرانسه، آلمان و ژاپن، اولين گروه حاضر در صحنه حادثه آتش‌نشان‌ها هستند. در اين روش آمبولانس‌ها تحت پوشش آتش‌نشانی يا پليس فعاليت می‌کنند و در صورت لزوم از آمبولانس‌ها برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی استفاده می‌کنند.
3- EMS داوطلبانه:
در برخی مناطق، خدمات درمانی اورژانس و انتقال بيماران برپايه استفاده از گروه‌های داوطلب شکل گرفته است.
اين گروه‌ها ممکن است با يک سرويس آتش‌نشانی داوطلبانه نيز مرتبط بوده هر دوی خدمات را ارائه نمايند. گاهی در برخی حوادث ويژه (مثلاً مسابقات ورزشی المپيک و...) تيم‌ها و گروه‌های امدادرسان داوطلبانه طراحی می‌شوند.
جمعيت صليب سرخ و هلال احمر، خدمات پيش بيمارستانی را در بسياری کشورها، به کمک داوطلبان انجام می‌دهند.
4- خدمات آمبولانس خصوصی:
در اين روش، شرکت‌های خصوصی با استخدام پرسنل و به کارگيری وسايل خود، اين خدمات را در چارچوب توافق‌نامه‌ها و قوانين دولتی و ايالتی ارائه می‌کنند. اين شرکت‌ها همچنين در قراردادهای مختلف، خدمات EMS را جهت مسابقات، همايش‌ها و.... فراهم می‌آورند.
5- خدمات اورژانس ترکيبی (combined)
در اين روش، خصوصيت ويژه پرسنل اين است که تمامی افراد تيم، علاوه بر خدمات EMS، خدمات پليس و آتش‌نشانی را نيز آموزش ديده و ارائه می‌کنند و اين وظايف را در مراکز پرجمعيت، فرودگاه‌ها و حتی شهرهای کوچک برعهده می‌گيرند. اين توانايی ويژه در پرسنل با صرف منابع و بودجه محدود، موجب می‌شود که در تمامی حوادث بحرانی يک تيم چند منظوره در صحنه حاضر شود.
6- خدمات EMS با پشتيبانی بيمارستانی (hospital-based)

در بسياری از مناطق، بيمارستان‌ها خود، خدمات پيش بيمارستانی را به شهر يا ساير مناطق مجاور نيازمند به خدمات EMS ارائه می‌کنند. نوع خدمات ارائه شده و تجهيزات آمبولانس اعزامی، به نوع خدمات تخصصی آن مرکز درمانی بستگی خواهد داشت.

انواع سيستم‌های ارائه خدمات (چند منظوره و تک منظوره):
1- سيستم‌های چند منظوره يک گروهی (single tiered): در اين سيستم‌ها، تيم‌های EMS طراحی شده و تجهيزات و امکانات آمبولانس‌ها از يک نوع می‌باشد و در پاسخ به هرگونه درخواست خدمات فقط يک نوع خدمت (از نوع BLS يا ALS) ارائه می‌شود.
2- سيستم‌های تک منظوره چندگانه (Multi tiered): در اين روش به‌منظور ارائه خدمات مختلف، تيم‌های مختلف با سطح دانش پرسنل و تجهيزات متفاوت طراحی شده‌اند و براساس نوع حادثه و درخواست کمک، تيم ويژه آن حادثه (BLS يا ALS يا ....) در صحنه حاضر خواهند شد.
اينکه کدام روش بهتر است براساس سياستگذاری‌های محلی و ملی و نوع حوادث آن منطقه تعيين خواهد شد. برای تأثير بخشی بهتر، خدمات EMS بايد مدون، با برنامه و در سطح منطقه کاربردی باشند.

cpr

 ALS(حمایت های پیشرفته حیات)

 BLS(حمایت های پایه حیات)

 واکنش های آلرزیک وآنافیلاکسی

 آسیب های الکتریکی


ترومای قفسه ی سینه

ترومای قفسه ی سینه

 ترومای قفسه ی سینه  

نویسنده : بیل میلان 

مترجم : صادق درویشی 

حجم :3.2mb

 

 

ترومای قفسه ی سینه و مراقبت های آن 

تهیه کننده : نادری پور ، کارشناس ارشد پرستاری 

حجم : 2.9mb


این هم دانلود اهنگ تیتراژ دوم فیلم ستاره حیات که اخیرا از شبکه 3پخش شد

تیتراژ پایانی سریال ستاره حیات با صدای فرشاد شکوری

  • ستاره حیات

 

دانلود آهنگ با کیفیت ۳۲۰

دانلود آهنگ با کیفیت ۱۲۸

کاپتوپریل ومقاله ای درمورد عملکرد ان در درمان فشار خون بحرانی نسبت به بقیه داروها

 

ادامه نوشته

سوختگی,تاثیرات ودرمان اورژانسی در بزرگسالان واطفال

  

Burns trauma 

 تهیه کننده :  آقای رضا پورمیرزا کلهری ،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

حجم :  10.7mb

 

 

 

مراقبت های اورژانسی در کودکان دچار سوختگی متوسط تا شدید 

تهیه کنندگان : 

دکتر اسماعیل نور صالحی 

دکتر الهه مرادخانی 

فریبا غلامی 

 

حجم :0.6mb